marketing-i-reklama-301

Jest spora lista usług wyszukiwanych w oparciu o geolokalizację. Klienci, bardzo często, korzystający z urządzeń mobilnych szukają towarów i usług w najbliższej okolicy. Postępuje tak wielu internautów będąc na wyjeździe. Co to jest geolokalizacja? Usługa z pakiety propozycji Google. Daje możliwość prezentacji wyników wyszukiwania zgodnych z miejscem przebywania użytkownika.

Wyniki te różnią się znacząco. Inny zestaw prezentowany jest mieszkańcowi Końskowoli, a inny w poznańskiej Białołęce. Wpierw optymalizacja. W tytule wyświetlanym w otwartej zakładce strony powinna się znaleźć oprócz brandingu nazwa miejscowości, w której prowadzona jest działalność. Ta uwaga dotyczy też podstron, które powinny mieć rozbudowane tytuły. Nazwa miejscowości mile widziana jest też w nagłówku h1 treści strony. Dane teleadresowe muszą być ujednolicone w całym serwisie i wpisach zewnętrznych. Na przykład branżowych spisach firm. Jeśli firma posiada filie, należy dla każdej lokalizacji stworzyć odrębną podstronę w obrębie serwisu. Teksty muszą być bezwarunkowo oryginalne z naturalnie rozmieszczonymi keywords. Słowa kluczowe są ważne, lecz nie mogą zdominować tekstów. Jak realizować pozycjonowanie lokalne? Dla skutecznego pozycjonowania potrzebne są wartościowe linki tzw. link building. Najlepiej postarać się o odnośniki z lokalnych stron. Jest to dobrze oceniane przez system weryfikacji Google. W większości przypadków ilość takich linków jest jednak ograniczona. Warto więc wspomagać się innymi źródłami odnośników np. tymi które dostarcza sklep SEO. Pakiety linków realizowane są na określone słowa kluczowe, dzięki temu mamy pełną kontrolę nad tym jakie frazy i z jakich miejsc linkujemy. Z pozycjonowaniem lokalnym związana jest usługa Google + Lokalnie. warto założyć tam profil i pracować nad renomą firmy. Media społecznościowe z pewnością staną się siłą kształtującą opinie i wpływającą na ocenę serwisów pod kątem pozycjonowania. Dlatego już dziś trzeba inwestować w ten kierunek i zakładać profile w social media. Coraz popularniejsze stają się odniesienia. To wzmianki o firmie w innych portalach nie będące aktywnymi linkami, jednak tworzące aurę solidności wokół marki. Wpisy choć nie są bezpośrednimi kanałami odsyłającymi, analizowane są i indeksowane przez roboty przeglądarek. Pozycjonowanie lokalne jest idealną strategią dla niedużych firm w większości usługowych, działających stacjonarnie lub w najbliższej okolicy od siedziby.

——————
Zdjęcie: Joe The Goat Farmer / flickr.com/photos/132604339@N03/
CC-License: CC-BY
Strona autora: joethegoatfarmer.com

Podziel się:

One thought on “Jak zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwaniu lokalnym?

  1. Celne uwagi. Fajnie, że napisałeś i opublikowałeś ten artykuł. Jest on przydatny szczególnie dla początkujących.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *