cukier w naszej diecie

Gdy widzimy w sklepie jogurt czy jakikolwiek inny produkt z etykietą „light”, chętnie go kupujemy. Wydaje nam się, że zdrowe odżywianie równa się mniejszemu spożywaniu kalorii i unikaniu tłuszczów. Warto jednak pamiętać, że tłuszcz jest naturalnym produktem, który jest potrzebny nam do życia.

Głównym wrogiem naszej sylwetki jest cukier, który obecnie jest dodawany praktycznie wszędzie. Jeśli nie cukier, to słodziki, które działają na nasz organizm jeszcze gorzej, oszukując go i sprawiając tym, że jeszcze bardziej chce nam się prawdziwych słodkości. Nadmiar cukru prowadzi do nadwagi oraz problemów metabolicznych, głównie tych z przemianą materii. Ponadto cukier niszczy nasze zęby, przez co musimy wydawać więcej pieniędzy na dentystów i środki do higieny zębów. Nawet, jeżeli nie jemy słodyczy ani nie słodzimy herbaty, to i tak mnóstwo cukru przedostaje się do naszego organizmu. Powinniśmy bardziej uważać na to, co spożywamy i czytać dokładniej składy.

Słodkie napoje

Najgorszym wrogiem naszego zdrowia są jednak napoje. Oczywiście, te gazowane, jak oranżada i cola zawierające mnóstwo cukru i wielu sztucznych składników. W pozornie zdrowych sokach owocowych również kryje się cukier, często przebrany do postaci syropu glukozowo-fruktozowego.

Zdrowe i dietetyczne produkty?

Tak samo jest z pozornie zdrowymi batonikami, musli, granolą, ciasteczkami owsianymi i innymi przetworzonymi produktami. Najlepiej stworzyć takie przekąski w domu, wtedy mamy stuprocentową świadomość tego, co spożywamy. Starajmy się wybierać produkty stuprocentowe, bez cukru lub z jego minimalną ilością, stworzone tylko z owoców. Podobnie jest z przetworami owocowymi – te tanie często zawierają mnóstwo cukru i ulepszaczy.

Nabiał

Jeżeli kupujemy nabiał, to wybierajmy ten stuprocentowy i tłusty, albo półtłusty. Nie bójmy się kalorii- lepsze jest jedzenie prawdziwe, jak najmniej przetworzone, nawet jeśli to oznacza więcej kalorii w diecie. Zdrowe jedzenie nie polega na wybieraniu produktów bez wartości energetycznej, tylko na odpowiednim komponowaniu dań, aby dostarczyć sobie wszystkich składników odżywczych.

Zwróć uwagę na to co kupujesz

Wszystkie cukry należy ograniczać, zwłaszcza te proste gdyż blokują spalanie tłuszczu w naszym organizmie. Słodki smak uzależnia, toteż trudno jest tak nagle odstawić słodycze. Jednak, gdy już zaczniemy przyzwyczajać swój organizm do żywienia w pełni naturalnego, to dużo łatwiej zrezygnujemy z przetworzonych słodyczy i nie będą one już tak kuszącą perspektywą. Oczywiście, raz na jakiś czas można zjeść coś z cukrem, jednak, na co dzień warto go unikać, bowiem jego nadmiar ma naprawdę nieciekawe działanie na nasze zdrowie. Warto uświadomić sobie jak dużo cukru spożywamy codziennie w różnych nawet tych „dietetycznych” produktach. Robiąc zakupy spójrz na tabelę z wartościami – 4 gramy to około 1 łyżeczka cukru. Z pewnością zdziwisz się jak dużo cukru zawierają produkty. Zdrowa dieta to przede wszystkim dieta naturalna bez cukru.

———–
Zdjęcie: morguefile.com/frenchbyte
CC-License: CC0

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *